Kādi vitamīni vajadzīgi skaistumam?

B12 vitamīns (ciankobalamīns) būtiski ietekmē vielmaiņu. Daudz tā ir olas dzeltenumā, aknās, nierēs.

B2 vitamīns (riboflavīns) piedalās vielmaiņas procesos. Tā trūkums iespaido matu, kā arī acu, mutes dobuma un lūpu gļotādas apvalka stāvokli. Šo vitamīnu satur visi dzīvnieku izcelsmes produkti, arī raugs, iesals, auzu pārslas.

B5 vitamīns (pantotēnskābe) uztur optimālā līmenī šūnu vielmaiņas procesus. Vitamīna deficīts negatīvi ietekmē ādas, nagu un matu stāvokli. Pantotēnskābes avots ir piens, olas, aknas.

B3 vitamīns (PP, nikotinamīds, nikotīnskābe, niacīns) nepieciešams ādas veselībai, tam piemīt asinsvadus sašaurinošas īpašības, tas piedalās vielmaiņas procesos. Šo vitamīnu satur raugs, piens, olas, zirņi, pupiņas.

B6 vitamīns (piridoksīns) – tam ir svarīga loma to fermentu uzbūvē, kas veic aminoskābju maiņu. Nepietiekamība var izraisīt dermatītu. Vitamīns rodams raugā, augu zaļajās daļās.

B9 vitamīns (folijskābe) piedalās nukleīnskābju, DNS kodola sintēzē un citos svarīgos procesos. Deficīta gadījumā var veidoties anēmija, āda kļūst bāla un zilgana. Folijskābi satur piens, spināti, pētersīļi, aknas, nieres, raugs.

D vitamīns (kalciferols) regulē kalcija un fosfātu transportu šūnās un kaulaudos. Ar D vitamīnu bagāti ir ikri, jūras zivju aknas, zivju eļļa.

E vitamīns (tokoferols, alfa tokoferols) – ļoti spēcīgs antioksidants, kuru mēdz arī dēvēt par “jaunības vitamīnu”. To satur kviešu graudu aizmetņi, jaunie zaļumi, smiltsērkšķu, saulespuķu un zemesriekstu eļļa.

F vitamīns (polipiesātinātās taukskābes) piedalās skābekļa un tauku maiņā, novērš iekaisuma procesus, palīdz šūnām atjaunoties. Deficīta gadījumā āda kļūst sausa, raupja, parādās izsitumi. Mati kļūst trausli, sāk izkrist, parādās blaugznas. F vitamīnu satur augu eļļas, mandeles, saulespuķu sēklas, smiltsērkšķu un mežrozīšu augļi.

K vitamīns (fitomenadions, menadions) piedalās bioķīmiskajos procesos šūnu iekšienē, pastiprina olbaltumu sintēzi. Šo vitamīnu satur gaļa, augu zaļās daļas.

C vitamīns (askorbīnskābe) veicina audu reģenerāciju, ietekmē kolagēna biosintēzes un starpšūnu vielas biosintēzi. To bagātīgi satur citrusaugļi, rutki, dārzeņi, ogas un augļi.

Interesanti
jauns
Arhívs
seko mums
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square